توسط ده روش ذکر شده می توانید فشار خون خود را کنترل نمایید.

1- اولین و راحت ترین روش قدم زدن است،البته قدم زدن برای کاهش فشار خون باید قدرتی بوده و میزان آن یک ساعت در روز باشد.


2- نفس عمیق کشیدن کمک بسزایی در کاهش فشار خون دارد،صبح بعد از بیدار شدن و شب قبل از خوابیدن، 5دقیقه نفس عمیق بکشید تا اکسیژن وارد رگ های شما شده و فشار خونتان تنظیم شود.


برای مطالعه به ادامه مطلب مراجعه کنید

3- یکی دیگر از راه های کنترل فشار خون مصرف روزانه 2000 تا 4000 میلی گرم پتاسیم می باشد، سیب زمینی و گوجه فرنگی منبع سرشاری از پتاسیم می باشد.


4- یکی از بزرگترین علل و دشمن فشار خون نمک می باشد،پس باید در مصرف آن دقت داشته و سعی کنید کمتر از آن استفاده کنید.


5- افرادی که دارای فشار خون هستند می توانند از شکلات تلخ برای انعطاف پذیری و جریان بهتر خون در رگ ها و بدنشان استفاده کنند.


6- دانشمندان اعلام کردند افرادی که روزانه سه لیوان چای می نوشند، کمتر دچار بیماری فشار خون می شوند، و رگ های بازتری دارند.


7- استرس، مشغله های روزانه و کار یکی دیگر از دلایل بوجود آمدن فشار خون می باشد، کم کردن کار و استرس می تواند برای کاهش فشار خون مفید باشد.


8- افرادی که در خواب خر و پف می کنند، بیشتر دچار فشار خون می شوند، این افراد باید به پزشک مراجعه کنند زیرا خروپف راه نفش را تنگ کرده و فشار خون بالا می رود.


9- سویا یکی از موادی است که به شما در کاهش فشار خون کمک می کند، شیر سویا و استفاده آن در غذاها از جمله راه های کاهش فشار خون است.


10- در انتها نیز مانند درمان هر بیماری دیگر ورزش را فراموش نکنید و البته توجه خاصی به میزان فشار خونتان همیشه داشته باشید.